holiday in poland

 Hii <3

Zdravím vás po dlouhé době:) začíná mi poslední prázdninový víkend a já mám teď poprvé čas a náladu na to, abych vám vydala nový článek.

Někdo okolo konce května jsem si hodně moc začala přát někam odcestovat. Mám svůj big dream na Bali, ale to samozřejmě hnedka nešlo. Hledaly a vymýšlely jsme s mamkou místa, kam by mohli tvrdohlavou Kláru poslat. Padl nápad, že bych jela se svou tetou Števkou do Lisabonu. Tento plán se uchytl a my jsme koupily letenky, našly ubytování a já jsem večery strávila koukáním se na vlogy a vyhledáváním míst, na která se podívat. Těšila jsem se, ani nevíte jak!

No, ale já už tak nějak vím že všechno má svůj háček. Někdy 2 týdny před odletem nám Portugalsko vpadlo ze zelené zóny kvůli stoupajícímu počtu nakažených. Kdybychom tam letěly, musely bychom být nekonečno dní v karanténě, testovat se, ... A to nešlo, protože já mám prázdniny nacpané do posledního dne (tábory, rodina, kamarádky,...). Takže, Lisabon se ruší (+propadly nám letenky - nešly zrušit). Život je takový, musíme ho přijmout <3

Mamka s tetou mi to ale chtěly vynahradit a tak nám naplánovaly výlet do Polska. Polsko? říkáte si...

A tak už večer vyjíždíme nočním vlakem z Bohumína směrem na Hel - poloostrov na severu Polska. Když se kouknete do mapy, je to fakt ocásek, kdy poslední hodinu už jedeme vlakem, kde máme po obou stranách nekonečné moře... Nádhera!


Na Hel jsme přijely o půl osmé ráno. Vůbec jsem se nevyspala protože 1) jsme nejely lůžkovým vozem, nýbrž normálním kupéčkovým 2) někdy v jedenáct večer si k nám přisedly dvě holky a kecaly celou noc 3) nenacházela jsem správnou polohu spánku a drncání vlaku tomu moc neprospělo...

Od rána jsme byly na pláži, sice bylo zataženo a byly jsme tam jediné, ale alespoň jsme si četly (ehmm... noo, já ne) a já běhala po pláži a plašila racky (bylo jich tam miliony! - škoda že nemám fotky...), sbírala mušličky a škebličky a skládala si je na ruku, zahrabávala si nohy do písku a prostě si užívala. Po desáté hodině začalo vykukovat sluníčko a já zkusila vodu Baltského moře - není až tak studená! Jo a taky mi tam teta udělala pár krásných fotek:)





Někdy kolem oběda už začalo přibývat lidí a my jsme se rozhodly přemístit na jinou trochu vzdálenější pláž. Bylo to tak 30 minut přes krásný les plný mechu a nízkých stromů sklánějících se k kamenité cestě. Števka sebou ale měla kufr (na nádraží nebyly boxy ani skříňky) a tak jsme ho přes ten les táhly v ruce a střídaly se. Fakt se divím, že mu na konci zůstaly všechny kolečka...



A tahle pláž byla úplně dokonalá.
Vlny ve kterých jsem mohla blbnout celé hodiny, horký jemňoučký písek, sluníčko a obloha bez jediného mraku, málo lidí, daleko od města a signálu.





Tady jsme byly skoro až do nějaké páté hodiny, užívaly si sluníčka, opalovaly se a já jsem nekonečně blbla ve vlnách. Později jsme se už vypravily na nádraží a odjely vlakem do nádherného města Gdaňsk, ve kterém jsme následně strávily další 2 dny <3


Po příjezdu jsme se hned vydaly do našeho apartmánu, který byl opravdu krásný a útulný. Měly jsme tu z okna úplně dokonalý romantický výhled. Chvíli jsme tu pobyly, já se připojila na Wi-Fi a nasdílela nějaké fotky, osprchovaly jsme se, odpočaly a vyšly si na večeři. Z města jsme toho zatím viděly málo, ale povídám vám: Gdaňsk je nádherný.


Proto jsme celý druhý den strávily tady. Spaly jsme opravdu dlouho (náhrada za ten vlak) a tak už jsme nestihly žádné snídaňové menu :D V jedné kavárně ale podávali wafle, tak ty jsme si objednaly a snědly. Mňam:) Potom už nám začal náš den v tomto nádherném městě plném romantických uliček, lodí, mostů, starodávných krásných domů, kaváren, restaurací, pouličních hráčů a lidí.




Obdivovaly jsme plno lodí a taky nás hodně zaujala technika zvedacích mostů, aby mohly lodě proplout. Jestli se sem podíváte, rozhodně se vyplatí počkat, je to fakt hustý!



Jelikož je Gdaňsk přístavní město, k obědu jsme si daly ryby. Pochoutka:)


Po obědě jsme si koupily lístky na ruské kolo a užily si ten nejkrásnější výhled na Gdaňsk ze shora. Kabinka byla klimatizovaná a hrála nám tam fakt dobře vybraná hudba - žádný popík:) Viděly jsme nejen zvedající se mosty a lodě, ale taky v dálce byly vidět obrovské jeřáby, které nakládaly lodě. Byly jich tam snad stovky! Tak jsem poslala dokumentaci svým bráchům:)





Před tímto ruským kolem stál i velký nápis GDAŇSK do kterého se dalo sednout. Najdete mě?



Třeba deset kroků dál byla kavárna 5 metrů od řeky, kde jsme si koupily shake a ledovou kávu, někdy je až vtipný, jak někdo neumí mluvit anglicky... :)



Večer jsem obdivovala pouliční živou hudbu a zjistila, že mám na ni slabost. To je tak krásný poslouchat něco živě! Myslím, že další výlet s tetou bude na koncert:) Mými oblíbenci byli 2 violoncellisté, kteří hráli moderní písničky a já se tam rozplývala víc než půl hodiny, než jsem zjistila že to jedou odznova... Nejvíc vtipný ale na tomhle bylo to, že v podchodu kde se střídalo nejvíce umělců a muzikantů bylo na zdi napsáno: zákaz handlu i muzikowania (zákaz obchodu a hudby).



Užívaly jsme si večerní město a jestli se ptáte co jsme měli k večeři, tak to byly sendviče z žabky. Je to něco jako konzum u nás v česku a po celým Polsku je jich strašně moc. Potkáte je na každém rohu, nekecám:) ale maj tam fakt dobrý ledový smootie v kapsičce na které jsem si zasedla.


Náš poslední třetí den jsme strávily na Gdaňské pláži, kde na rozdíl od té klidné pláže na Hel byla snad miliarda lidí, kam se podíváš. Jako musím říct že ani není divu protože a) jsou prázdniny b) bylo strašný horko c) pláž je fakt blízko města i spoje takže sem všichni jedou. My jsme sem přijely tramvají. Je to stejná tramvaj jak u nás v Česku, ale je skvělý jak na zastávce opery její název zastávky zazpívají na známou melodii:) Pláž je od tramvaje tak 5 minut cesty parkem. Moře tady už nebylo tak čisté a bylo v něm hodně řas a takového zeleného slizu... A taky jsme se docela bály o své věci protože těch lidí tady bylo fakt hodně. Ale stejně jsme si to tu užily, ve vodě se střídaly a na oběd zašly do parku. Dala jsem si mořské plody a některé ingredience byly pro mě novinkou :)



K večeru jsme se ještě na chvíli vrátily do centra, daly si pizzu v restauraci, koupily si něco na památku a nějaké pohlednice pro kámošky a už vyrazily na stanici kde nám v 11 hodin odjížděl noční (tentokrát už) lůžkový vlak. Na nádraží jsme ještě viděly lišku která si sem asi vyšla na procházku:)



V nočním vlaku už se spalo líp, ale úplně nás nepotěšila zpráva, že náš vlak má zpoždění 3 hodiny. Táhli jsme se stráášně pomalu a zpoždění se protáhlo ze 3 hodin na 5! Tyvado nám už bylo tak blbě, nefungovala klimatizace a i když měli všichni otevřený okna tak to pomáhalo jen málo... alespoň že jsme měli ty lůžka a já stáhnutých několik epizod seriálu:)
Dojeli jsme až někdy v 5 a těsně (na minuty) jsme ještě chytly vlak domů (jinak bychom čekaly ještě 2 hodiny) kde byla klimatizaceee <333. Za odměnu jsme si v tom pendolině koupily oběd a potěšila nás dobrá nálada našeho obsluhujícího. Když jsem dojela domů, řekla jsem si jenom "díky".

Komentáře

  1. áno! najbližší výlet s tetou je na koncert, kto sa pridá? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Klári ďakujeme za pútavý detailný popis z tvojho pobytu na severe Poľska, ktorý si si užila s tetou Števkou😁. Určite sa tam niekedy pôjdeme pozrieť , oceníme aj konktrétne tipy na dobré kaviarne a reštaurácie 😉. a&m

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozrejme, piste a volajte a ja vam vsetko poviem!😁😎

      Vymazat
  3. Je super, že ste si výlet takto užili. ;) Z fotiek je jasné, že Gdansk musí byť nádherné mesto a úplne sa rozplývam pri predstave hudby a atmosféry pouličných muzikantov. Páči sa mi tá ich rebélia, že hrajú aj tam kde by nemali. :D

    Maj krásny deň. ♥
    Blog of Sunflower ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mna rebelovia casto pritahuju si tak uvedomujem... 😅😊

      Vymazat
  4. Podle tvého článku jde poznat, že jste si to tam určitě moooooc užily. S tím ,,meh Polsko" jsi měla opravdu pravdu, ale město vypadá opravdu krásně a romanticky😍 . Určitě bych se tam chtěla také někdy podívat (snad i s budoucím partnerem?🤪😅). Zdravím všechny účastnice výletu, se měje hezky, a zítra zase ve škole ;) <3

    PS: Děkuju za pohled😍💗

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti přeju toho nejlepšího budoucího fešnýho partnera pod sluncem i nad ním!😍🤩😁😎💝 (a ať tě požádá o ruku na tom ruském kole🥺💗🙏🙏)

      Vymazat
  5. Vypadá to, že jste si výlet do Polska krásně užily. :)) Článek se ti povedl a podle fotek to tam vypadá krásně.
    Když jsi psala, že jsi plašila racky :D, vzpomněla jsem si na to, jak jsem byla v Anglii, kde jich bylo taky hodně. Ach, chtěla bych se tam zase někdy podívat... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za milý komentář<3 jó, rackové jsou prostě liga:)

      Vymazat

Okomentovat