učit se, aby to za něco stálo

 Ahojky princezny!

Tak máme úterý (...a zavřený školy:(:)) a já jsem se rozhodla něčím zase přispět. 

Dnešní téma bych chtěla věnovat učení a to proto, že teď, v této době po karanténě jsme psali velké množství testů a byly chvíle, kdy jsem opravdu nezvládala... Důležité ale je, najít si vlastní strategie, vlastní triky a to, co vám vyhovuje. Tyhle tipy jsou ty moje, vám třeba fungovat nebudou (ale doufám že alespoň jeden by se našel:)) a to je v pořádku! Každá jsme jedinečná❤

Tak tady jsou:

1, nehrotit to na poslední chvíli! -Jojo, tohle je hodně důležité a to hlavně před velkými testy a zkouškami. Je ale nesmírně důležité se k tomu dostat a neodkládat ("Teď neeeee, zítra! Píšeme až za 3 dny...")

2, zkusit brát učení hrou/nebrat to jako "test/zkouška"  -Tohle je těžké vysvětlit. Prostě si s tím spojovat ostatní věci, hledat si, udělat si na to hru (třeba pexeso), vymyslet si na to téma příběh s klíčovými slovy, kreslit si tematické obrázky, ...

3, přepisovat si poznámky-vypsat jen to nejdůležitější  -Tento tip je pro mne dost účinný, když si přepisuju a přepisuju, naučím se látku už jen tím přepisem, kdy učivo opíšu a musím na to myslet!

4, číst si pořád dokola -Stejný tip jako předchozí, jen obráceně. Nejlepší je kombinace obojího (přepisu i čtení):)

5, poprosit někoho, aby tě vyzkoušel  -Myslím si, že tohle ti taky prospěje. Zkoušející  ti dá i zpětnou vazbu a ohodnotí tě (jestli ne, tak ho popros) a ty víš, co zlepšovat...

6, nahrát si obsah na hlasový záznamník a pouštět si ho -Hlavně u věcí nazpaměť (básně, proslovy,...)

7, odměnit se -jooooo ("Když se to naučím tak si pustím to video na YouTube." "Když to budu umět, půjdu na přespávačku ke kamarádce." "Když to pochopím, půjdu si konečně lehnout!", ...)

8, N-E-S-T-R-E-S-O-V-A-T   S-E-!-!-!   -Prostě je to jenom známka! Nic víc, nic míň! Na přijímačkách na výšku se to stejně řešit nebude (bude jim to úplně u ......)


...a to je pro tento článek vše. Snad vám alespoň nějaký tip pomůže. Nikdo není dokonalý a já se ještě pořád ztrácím ve svém učení a rozvržení času. Proto budu moc ráda, když mi napíšete do komentářů i svoje tipy pro lepší učení!

Tak moc díky za přečtení, ať se vám daří v nouzovém stavu a zase v úterý ahóóóóóóóóóóóóóój!

Inspirativní video: https://www.youtube.com/watch?v=SQwr-b8aJew

⬆udělala jsem si mapu se vším, co jsem měla umět
⬆k teorii jsem si napsala příběh
⬆z rostlin jsem si vypsala jen to nejdůležitější

Komentáře